Oszustwa i korupcja, często związane ze złym zarządzaniem, stanowią w dzisiejszych czasach poważne zagrożenie dla organizacji. Nieuczciwe zachowania nie tylko powodują szkody materialne, zmniejszają efektywność działania i zagrażają stabilności organizacji, lecz przede wszystkim mogą poważnie zaszkodzić jej reputacji.
Wykorzystując dane klienta w połączeniu z naszym własnym doświadczeniem i wiedzą, pomagamy organizacjom w identyfikacji głównych obszarów ryzyka oszustwa czy korupcji oraz w zaprojektowaniu proaktywnego, systematycznego podejścia do zarządzania tymi ryzykami celem ich odpowiedniego ograniczenia.
Wspieramy klientów w następujących obszarach:
- Ocena środowiska kontrolnego pod kątem podatności na wystąpienie nadużyć (np. korupcji).
- Sporządzenie mapy ryzyka nadużyć.
- Zaprojektowanie systemu kontroli minimalizującego ryzyko wystąpienia nadużyć (w tym modyfikacja istniejących procedur i regulacji oraz przygotowanie nowych).
- Wdrożenie zaprojektowanego systemu.
- Przygotowanie planu reakcji na wypadek podejrzenia wystąpienia nadużycia.
- Przygotowywanie systemu poufnego informowania o nadużyciach (ang. whistleblowing).
- Outsourcing funkcji audytu wewnętrznego.